2010-09-22

sjukstuga

Ja det är lite av en sjukstuga här hemma idag. Elias kom hem igår från jobbet och såg helt slut, han sa att han trodde han var förkyld. Och jag hade redan börjat känna av i halsen att jag hade ont. Så idag är jag nerbäddad i soffan för att kurera sig eftersom jag från och med imorn är anställd av Eskilstuna kommun som förskolelärare. Som tur vad med den lämpligt påkommande förkylningen så ska vi börja med att åka bort torsdag, fredag och vi nyanställda ska få möjlighet att lära känna varandra så kommer ju inte träffa barnen förrän på måndag antagligen så då har jag ju lite fler dagar på mig att bli bättre från förkylningen. För just nu känner jag mig helt slut, var till affären för att handla lite idag och var helt slut sen efter jag kommit hem. Men köpte godis och glass som jag äter för att få mig lite energi och sen dricker jag mycket vatten. Funderar även på att kanske göra lite nyponsoppa för att få i mig nåt varmt men vi får se.

Men det känns ändå rätt spännande att få börja jobba och med tanke på att man ska jobba med barn så brukar man ju bli förkyld så känns ju bra att jag börjar med att vara förkyld redan innan jag börjar och så får vi hoppas att det har bättrat sig tills på måndag iaf för barnen tar nog lite mer energi än mina nya kollegor :)

Men nu blir det tillbaks till soffan och tycka lite synd om sig själv ett tag till tills älsklingen kommer hem så vi kan tycka synd om varandra.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar