2010-09-06

möhippa

Igår blev jag kidnappad av mina vänner för en möhippa. De tog mig under gudstjänsten och sen fick jag gå och byta om till nåt mindre snyggt :)
Sen bar det iväg till stan där jag fick uppdrag att ta kort med tema kärlek så klart. Enligt mig själv gick det rätt bra om jag får säga och sen blev det en liten lunch på strömsholmen och jag passade på att mata änderna.

Efter lunchen blev det ridning. Och oj vilken upplevelse måste jag säga. De är ju verkligen superstora hästarna. Jag är vän vid Elias kusins hästar som är i lite mindre format så jag blev lite skärrad när vi kom i stallet. Men jag tog mig ett lära känna snack med hästen jag skulle rida och förmana honom att inte ha av mig. Sen bar det iväg in i ridhuset och jag kan säga att jag är sjukt ovig, fick lite hjälp upp på hästen. Sen när man väl kommit upp så upptäckte man hur högt upp man satt och man har verkligen en stor respekt för hästarna när man inte är van och inser att de är rätt stora. Men jag fick lite hjälp i början eller iaf nån som gick bredvid mig så jag blev lite lugnare men trav tyckte jag var lite väl fort, skritt är mer för mig just nu :). Sen skulle man ju ner också och där behövde jag också hjälp ovig som jag är. Men så här efteråt så var det riktigt roligt att få rida och jag är lite sugen på att prova igen nån gång fast jag aldrig blev helt lugn och säker under tiden på hästryggen så kändes det konstigt när man var nere och det var slut. Fick ju ändå en fin kontakt med hästen jag red.

Efter ridningen blev det bowling och på bowlingen fanns även två av mina systrar så roligt att de också var med. De hade satt ögonbindel på mig men nån hade råkat avslöja innan vart vi skulle så innan det var dags att gå ner för trappen till bowlingen var jag tvungen att säga till på riktigt att jag inte klarade att ha bindeln på mig i trappen. Sen när vi väl kom ner så förstod jag ju tanken med det men jag kände ändå inte igen mina systrar på en gång jag såg dem så ögonbindeln behövdes ändå inte :D

Och dagen avslutades sedan hemma hos M där det bjöds på god mat och härliga skratt och samtal. Och sen kom Elias förbi och hämtade upp mig eftersom han under tiden jag hade möhippa var och köpte en bil till. Så nu har vi två bilar (eller Elias har) så det är skönt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar