2010-09-06

Provfrisyr

Idag var det tanken att jag skulle åka upp till Stockholm för att göra provfrisyr men medan jag stod och väntade på bussen så upptäckte jag att man var tvungen att förboka bussen den tiden jag skulle åka vilket innebar att bussen inte gick. Så då fick det bli att sätta sig på cykeln och hoppas att man skulle hinna cykla till station innan tåget gick. Men lite lätt träningsvärk från ridningen igår, tajta jeans och dålig kondition samt benmuskler bidrog inte till att det gick lätt att cykla, var helt slut när jag kom till stationen och hade missat tåget med 8 minuter ungefär och nästa gick inte förrän två timmar senare och då hade jag kommit till stationen ca 6 minuter efter att jag skulle vara hos frissan och sen behövt tagit mig till gamla stan, vilket alla förstår inte bådar gott.Det är väl typiskt när man väl tycker att det är okej att tåget är lite försenat så går det precis som det ska, bajståg.

Men efter ett lätt sammanbrott och många gråtfyllda samtal med älsklingen (där han mest prata och jag försökte genom tårarna) (tårarna berodde på lätt irritation samt stress för att missa tåget) där han försökte komma på en lösning så jag kunde komma till Stockholm ändå så är jag nu hemma igen och ska träffa Elias kusin som ska jag göra frisyren på mig på fredag istället. Då ska vi lägga spolar och så ska vi prata lite lätt om hur frisyren ska se ut. Hon kände sig lugn med den frisyren jag tänkt mig så det kommer nog bli bra ändå jag litar fullt ut på henne. Men jag tycker ändå att det var riktigt synd att jag inte kom till Stockholm idag men som sagt nu har jag lugnat ner mig och ska roa mig med lite sims idag istället för att glömma bort den här dagen lite och så tar vi nya krafter imorgon. Då blir det packning inför resten av veckan eftersom jag åker till Ärla imorgon för att vara barnvakt på onsdag kväll och sen blir det nog lite bordsplacering imorgon också för nu vet jag hur det ser ut i festlokalen och kan göra den på riktigt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar