2010-09-17

en dag i lastbilen

Igår väckte Elias mig tidigt för jag hade lovat att följa med honom på jobbet. Så det vara bara att stiga upp vid halv fem och sätta sig i bilen för att åka mot Södertälje och lastbilen. Det var en väldigt trött fru han fick med sig men jag var ändå rätt glad och sov bara en kort stund. Vi hade lite olika samtal om allt möjligt och även när vi kanske inte pratade om något vettigt så var det ändå trevligt att få vara med en hel dag. Man förstår lite att han är trött på kvällarna och jag fick även lite mer förståelse för hur han kan låta i telefonen ibland när man pratar med honom på jobbet. Till och med jag blev lite irriterad ibland. Men som sagt det var väldigt trevligt att få bara vara tillsammans en hel dag och det var ju inte direkt någon annan som var med heller även om det blev lite samtal på komradion ibland med J och så pratade jag och J på telefonen. Jag var lite av Elias telefonist igår men svarade iofs bara en gång :)

Men idag är jag tillbaka i rollen som hemmafru igen för även om det var trevligt med en dag i lastbilen så ville jag ha sovmorgon idag :) speciellt eftersom vi åker på församlingshelg med pingst Ärla hela helgen, så vill jag vara lite pigg. Så idag har jag som sagt vart hemma. Bakade som vanligt nu förtiden. Det närmar sig några olika sorters kakor nu i frysen som man kan bjuda på när man får vänner på besök :). Idag blev det brownies med marsmallows samt jordgubbsnittar. Kommer bli lite mer bakat nästa vecka sen är alla vänner välkomna :). Var även en tur till Mariefred idag för att sätta in pengarna vi fick i bröllopspresent för vi ska åka och kolla på soffa idag när mannen kommer hem så kan vara skönt att ha pengarna på kontot om det blir nån soffa :). Sen ska vi försöka hinna med att förtidsrösta också så vi slipper stressa hem efter församlingshelgen på söndag :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar