2012-02-03

36 veckor

Så har vi gått 36 fullgångna veckor idag. Börjar känna mig tung och trött. Känns rätt bra att få vara hemma och vila. Känner att snart är det dags. Tycker att magen har sjunkit och bebisen rör sig på ett annat sätt och trycker mer neråt. Sen har sammandragningarna börjat bli mer tydliga så snart så. Inom sex veckor ska vi iaf få ha vårat efterlängtade barn hos oss får vi hoppas.

Igår var det även dags för ett besök hos barnmorskan igen. Denna gång var även Elias med, vi pratade om förlossningen och gjorde de vanliga kontrollerna. När hon lyssnade på hjärtat så hördes orytmiska hjärtslag så vi blev skickade till förlossningen för att kolla flödet i navelsträngen. Det var mer av en rutinkontroll för tydligen kan det vara så att nåt i hjärtat kan var omoget men att det brukar ordna upp sig när den väl kommer ut. Så hon ville bara att de skulle kolla så allt verkligen var bra. Så det var bara att gå dit istället, fick ligga med ctg-kurva igen sen kom läkaren och gjorde ultraljud. Flödet i navelsträngen var fortfarande bra precis som i fredags men läkaren uppmärksammade att hjärtat ibland slog extra slag vilket inte var farligt utan nåt som kan ske när bebisen ligger i magen. Hjärtat var iaf inte i otakt utan det kom lite då och då. Men för att vara på den helt säkra sidan skickade hon oss på ett extra ultraljud hos läkaren som är expert på hjärtat så han ska mäta flödet och så vidare men det såg inte ut att vara något att oroa sig. Det känns ändå skönt att det gör mer än nödvändigt för att vara på den säkra sidan tycker jag. Jag är hellre på förlossningen en gång för mycket än en gång för lite. Sen är det bara att be att allt ska se bra ut på onsdag när vi är på ultraljudet och att det är ett såtn fel som växer bort sen när den väl är född. Så länge jag känner att den iaf rör sig och att jag vet att allt såg bra ut nu igår så känner jag mig ändå lugn och litar på Guds kärlek och omtanke för det lilla livet som växer inom mig. Känns skönt att ha sin tro att luta sig tillbaka på när sånt här kommer upp.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar