2012-02-09

Ultraljud nr 2

Igår var det så dags för vårt extra ultraljud för att kolla hjärtat och allt såg bra ut. Läkaren trodde att det kunde gå över nu i slutet av graviditeten eller strax efter förlossningen. Det var som sagt buddelslag som kommer lite oregelbundet och när det sker så kompenserar hjärtat med att det bli lite längre mellanrum till nästa slag så mellanrummet mellan de tre slagen med ett extraslag är sammanlagt lika långt som mellan tre utan extraslag. Vi fick även se en liten fot och en massa bilder på ansiktet med den lilla näsan och en pussmun som läkaren sa varje gång vi kom till ansiktet. Han gjorde även ett försök att få till en 3D bild på ansiktet men det var lite svårt eftersom den låg med ansiktet mot moderkakan så den ser lite tillmosad ut på bilden men det är bara moderkakan som den gosar in sig med :)

Nu är det bara att vänta och se när det är dags för den lilla att komma ut. Känner mer och mer av tryck nedåt och det är väldigt svårt att hitta en skön ställning att ligga eller sitta i. Ligga på rygg är ju smått omöjligt för då komemr yrseln och andfådheten. Ligger man på sidan så kommer det ibland en knuff från den lille eller så blir det tugnt att andas. Sitter man blir det lite trångt mot magen ibland och då kan man få lite ont i magen. Så om jag kände mig otympliga förrut så är det verkligen inget emot hur jag känner mig nu. Är svårt att komma upp oavsett var man sitter spelar ingen roll om det är i soffan eller en stol och jag går verkligen inte fort i stegen längre. Men snart så, inom fem veckor ska vi väl få ha vår skatt hos oss men jag hoppas den kommer lite tidigare för som sagt är trött på detta tillstånd nu. Och har börjat bli redigt lat nu ocksåkan ligga i sängen ändå tills det är dags att fixa lunch och sen blir det soffan. Behöver få en anledning att komma upp och ta tag i hemmet igen :)


Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar