2012-01-30

Semester

Idag är första dagen på min fyra veckor långa semester som jag har tagit ut innan det är dags för bebisen att komma. Än så länge känns det hetl okej att vara hemma. Har gått upp och ätit frukost ungeför samtidigt som mannen åkte till jobbet för att sen lägga mig i sängen igen och läst lite. Sen har jag småplockat lite här hemma vilket behövs. Diskmaskinen är tömd och återfylld coh har även plockat fram lite till lunchen. Känner mig som en riktigt hemmafru som ska laga mat som min man får komma hem från jobebt och äta. Kan hända att han blir lite bortskämd detta år när han får åka hem och äta nylagad mat till skillnad från matlådorna han ätit förrut. Kommer dock inte bli lagad mat varje dag. Men idag ska han få falukorv i ugn iaf. Sen ska jag nog ta tag i att avsluta julbroderiet och påbörja det nya som jag beställt som ska bli "gizmos" födelsetavla. Är en väldigt fin bild på ett barn som ligger i förälderns famn. Kommer nog upp en bild på bloggen sen när den är klar. Hoppas på att ha inspiration till att bli klar med den så fort som möjligt. Har en tendens att vara lite från och till med broderierna när intresset väl finns går det fort men sen kan jag tröttna och då kan de ligga i flera månader innan jag tar tag i det igen. Men den här gången ska jag försöka hinna klart allt till den lilla kommer så det bara är att lägga dit namn, datum osv sen.

Imorn blir det matlåda för mannen öfr då tänkte jag åka in till stan för lite shopping och snabbt hälsa på på jobbet. Saknar dem redan ;) nej men muffinsarna jag gjorde tills i fredags var så goda så några ville ha recept så tänkte passa på att åka förbi med det när jag ändå är i stan. Sen ska det införskaffas en skötväska också och lite annat ska jag nog passa på att titta på också. Har som sagt redan en välinplanerad vecka framför mig. På onsdag sen är det föräldragrupp på fm sen blir det väl hem och fixa lite, på torsdag blir det att baka bröd inför kvällen då cellgruppen ska vara hos oss och på em är det dags att träffa barnmorskan igen. På fredagen tror jag bara ska vara hemma och fixa och dona.

Kommer nog kunna vänja mig rätt fort ändå på att vara hemma men det gör ändå ingenting om "gizmo" väljer att komma lite tidigare så man har lite mer att göra även om jag just nu har lite sysselsättning att göra.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar