2012-01-06

barnmorskan

Igår var det dags för ett besök hos barnmorskan igen. Allt såg bra ut även denna gång. Magen ligger strax ovanför mitten linjen. Bebisen låg även med huvudet nedåt men hade inte lagt sig helt till rätta så kan fortfarande vända på sig igen så vi får väl se om den ligger kvar med huvudet ner om två veckor när det är dags igen. Hjärtat på den lille slog fint också. Är så fantastiskt att höra de där hjärtslagen varje gång man är där. Mitt blodvärde hade även gott upp lite sen sist så ska fortsätta med mina järntabletter. Passade på att väga mig också, hade gått upp elva kilo på den vågen nu. Tror tyvärr att jag kommer komma upp i tre siffrigt innan bebisen kommer iaf på den vågen. Det är ju ändå åtta veckor kvar.

Börjar bli mer och mer trött på jobbet. Nu har vi iofs haft två väldigt lugna veckor som gjort att man känt sig trött också men nästa vecka är alla barnen tillbkas igen. Och nu är det ju bara tre veckor kvar att jobba, plus att jag kommer vara ledig en dag i veckan också de tre veckor som är kvar. De två närmaste kommer jag vara ledig på fredagarna och sista veckan på onsdagen. Vi har vår första träff med föräldrargruppen sista veckan så istället för att komma till lunch tänkte jag att jag kunde kompa ut hela dagen istället. Pratade senare med min chef om det så tyckte hon att jag skulle ta ut all min komptid. Jag hade så många timmar så det räckte till två dagar till så då passade jag på att ta ut fredagarna. Den sista fredagen tyckte jag att jag kunde passa på att jobba, är ju iaf ledig på onsdagen den veckan och sen är jag ju ledig i över ett år :).

Ska försöka komma ihåg att lägga upp en bild på magen imorn också.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar