2011-12-31

in med det nya ut med det gamla

Så var årets sista dag här till slut. Vilket år vi har haft. Första året som gifta och halva året har jag gått med en liten inneboende i magen. Vi har umgåts mycket med goda vänner och familjen. Kan inte klaga på det här året direkt det blev ett helt okej år men jag tror ändå nästa år kommer bli lite bättre. Jag har trivts på mitt jobb trots byte av arbetsplats som om man tittar tillbaks på det nu i efterhand var ett riktigt bra förslag från min chef som hon sa så känner jag att jag har växt och jag har varit mycket piggare trots inneboende som gjort en trött från och till och man har haft känslorna utanpå ibland. Har nog tack vare jobbet insett att jag har lite svårt när det bli för snabba förändringar. Du går jag in med tanken  att det är ksitsynd om mig som måste byta jobb. Men det har ju blivit så mycket bätrre än jag har trott så det är nog bara att jag behöver mer tid att vänja mig. Det har varit rätt snabba vändingar men som sagt när jag väl kommit in i det nya så har jag en helt annan syn än innan. Som sagt har vi haft tid att umgås med våra underbara vänner. Att flytta till Ärla var ett väldigt bra beslut, vi kom ju mycket närmare våra vänner då och vi trivs verkligen i denna byn. Nu väntar vi bara in att det perfekta huset ska bli till salu så vi kan bli med hus också :).

Vi avlsutar och börjar det nya året på bästa sätt ikväll tror jag allt, umgås med några av alla våra vänner, ev bada i tunna dock inte för mig tror jag, äta gott och bara umgås kan det bli bättre. Sen ser vi med stor längtan fram emot vad 2012 har att erbjuda. Tror som sagt det kan bli ett riktigt bra år. Året då vi kommer bli föräldrar och äntligen får träffa den lille inneboende och se vad det är för en person som kommer och vad den kommer tillföra våran lilla familj som helt plötsligt blir tre istället för två. Det är skötn att det bara är nio veckor kvar för jag längtar så otroligt mycket nu. Jag har även bara fyra veckor kvar att jobba innan jag går på ledighet. Får se hur det blir att inte jobba på över ett år, men ska nog klara det, jag har ju en liten att ta hand om istället för ca 20 :D.

2012 är även året då jag ska försöka uppmuntra Elias till att åka novemberkåsan som nästa år kommer gå av stapeln i just Eskilstuna. Vet att vår vän M är lite sugen på att testa och jag tycker allt att Elias ska testa också. Tror han ändå kommer vara stolt över sig sjävl efteråt för att han testat iaf. Jag vet att jag kommer vara det iaf. Men vi får se har ju en bra stund på mig att övertala honom och vet med mig att jag kan få med mig några fler i övertalningen speciellt M och Elias bror G kan nog också vara på honom. Vad tycker ni mina kära läsare, visst ska han köra?

Nej nu blir det att mysa i soffan en stund, känner att "gizmo" kräver lite uppmärksamhet i magen, rör sig för fullt just nu.

Gott nytt år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar