2011-12-24

God Jul

Vill önska alla mina läsare en riktigt god jul. Vi ska göra vårt bästa själva för att bara vara och njuta av våra familjer. Idag är det Elais familj som gäller och det bådar gott, de kan vara väldigt roliga att umgås med. Och imorn blir det min familj som gäller, de är också roliga att umgås med men våra familjer är lite olika ändå. Men vi älskar dem båda två. Julen är verkligen en rolig högtid, jag ser fram emot att se vad alla tycker om presenterna som vi köpt och se vad vi själva får. För mig är julen inte bara om att få utan jag tycker det är lika roligt att ge och se vad de tycker om det man köpt till dem. Denna jul har jag dock inte riktigt haft den där riktiga julkänslan, men kan bero på att jag är mer trött just nu än vanligt. Igår var det paketinslagning som gällde och jag brukar tycka det är jätteroligt att slå in paketen fint men igår var det mer att bara försöka slå in dem så det blev gjort. Kan bero på att det inte var så bekvämt att sitta på golvet i år med en kropp som inte riktigt är med.

Igår gick vi även in i vecka 31, helt sjukt att tänka att det bara är tio veckor kvar tills den lilla ska komma, längtar så otroligt mycket efter den nu. Efter alljul och nyårsledighet, får det bli att fixa med allt inför den lillas ankomst och göra hemmet redo för ett barn. Samtidigt blir det att förbereda sig själv också. När det börjar komma fram lite barnsaker så kommer det blir mer och mer verkligt. Längtar så att få se vad det är för krabrat som kommer ut och vad "Gizmo" är för person. Hen är väldigt aktiv nu om dagarna iaf, buffar och har sig hela dagarna känns det som. I söndags var den riktigt aktiv och Elias och den hade ett fint samspel. Elias låg med huvudet på min mage och buffade och fick sen en buff tillbaka från Gizmo. Gizmo har även en förkärlek till att ligga på höger sida av magen och där ligger den gärna och sparkar och buffar och har sig speciellt när mamma försöker sitta och äta.

Kram och God Jul alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar