2011-12-04

shopping

Har shoppat en hel del den här helgen. I fredags blev det julklappar till syskonbarnen på barnens hus. Igår var tanken att försöka få till så gott som resten av julklapparna. Men det fick bli en tur till barnens hus igen innan för att inhandla babyskydd till bilen. De hade erbjudamde på brio primo med basenhet för 1300 istället för 2000 så då passa vi på att spara lite pengar. Det fick bli en blå eftersom Elias ville ha lite färg på den och inte bara svart eller grå som han tyckte såg lite tråkigt ut och jag tyckte inte den röda var så snygg så vi kom överrens om den blåa istället. Den var snygg och jag bryr mig inte så jättemycket om att det kan bli en tjej. Den passar lika bra till en kille som tjej. Och så har vi ju turkost på liggdelen så jag går mer på att jag tycker det är snyggt än att det ska passa ett visst kön. Är man förskolelärare så är man då blir man lite mer genusmedveten också :). Sen drog vi iväg till Västerås och Eriksludn för att undersöka det nya shoppingcentret. Det föll oss inte direkt i smaken, men fanns många fina affärer som inte finns i Eskilstuna. Sen hade de ju även Ikea där och det var ju en fördel. Men det var lite rörigt men ändå helt okej för mig. Dock blev det inte så mycket mer juklappar handlade, Vi hittade några men de flesta blev beställda över internet när vi kom hem istället eftersom vi inte hittade det i Västerås. Är ändå rätt nöjd med dagen men trror inte jag kommer dra med Elias jätteofta till Erikslund men några fler turer blir det nog om inte annat så till Ikea.



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar