2011-12-08

Lyckan i att ha vänner

I tisdags var det dags för den "måntliga" träffen med två av mina bästa vänninor. Vi har denna termin börjat träffas en kväll i månad för att fika och prata om allt mellan himmel och jord. Det är så roligt att umgås med dessa två tjejer. Vi har haft mycket roligt tillsammans men tyvärr har vi inte umgåtts så mycket de senaste åren sen jag gift mig och flyttat från studentlägenheten och så vidare. Men under studenttiden hade vi myckret roligt för oss. Många filmkvällar och fotosessions har det blivit, saknar det lite ibland. Men som sagt roligt nu att vi börjar ses mer regelbundet igen. Vi hade väldigt roligt och åt gott.

Igår blev vi medbjudna av en av våra bästa gemensamma vänner att äta gott ute. Det är så roligt att de tänker på oss när de ska ut och äta utan barn. Ser det som en stor ära att de tänker på oss och vill dela sin kväll med oss. Dessa vänner är från början Elias vänner, framförallt mannen kanske man ska säga. Det är M som lurat i Elias att börja åka enduro (kan jag tänka mig iaf) så det har ju umgåtts mycket i skogen och på Gröndal innan Elias fastnade för mig och har andra planer ibland på lördagarna. Men sen Elias träffade mig så har även frun fått någon att hänga med. Jag tror attt vi båda är lika glada över att Elias träffat mig (vilket vi har två andra goda vänner att tacka :)). A är väldigt nöjd över Elias val och jag är så glad över att få en sån underbar vän att dela många kvällar med. Vi har ofta varit hos dem på fredagkvällar för att äta pizza. Det är så skönt att ha vänner som man bara kan vara med, hur trött man än är på fredagkvällen så finns det inte en tvekan när sms:et kommer från A om vi vill äta pizza med dem senare på kvällen när deras barn somnat. Deras barn är även dem väldigt glada i oss, den yngsta har till och med utryckt att han älskar Elias och efter fråga erkänt tycka om mig. De är så söta de två små fartfyllda killarna.

Det är en så otrolig lycka i att få dela livet med vänner som man verkligen tycker om och som tycker om en tillbaka. Tycker att vänner är en otrolig viktig del i ens liv och det är väl som de säger att vänner är den familj man väljer. Tack kära vänner för både en underbar tisdag och onsdag kväll. <3

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar