2010-04-29

känslomässig berg och dalbana

Det är precis var det är denna vecka.

I tisdags var jag på arbetsintervju som kändes riktigt bra och direkt efter jag kommit tillbaka till E-tuna så ringde de om ett jobb på en annan förskola som jag hade sökt och bokade in en intevju. Just då kände man sig eftertraktad verkligen och humöret var på topp. Inte ens handlednign kunde få ner humöret nämnvärt och satte sig gladeligen och pluggade i skolan till fem.
Och igår skrev vi på examnesarbetet och det känns som vi är så gott som klara och man började se ljuset i pluggtunneln.

Men idag är det inte alls lika roligt känns det som. Idag har jag pluggat hela dagen och är så trött på pluggandet att jag bara längtar efter att bli klar men det lilla ljuset som syntes igår ser mycket mindre ut idag tycker och känns som aldrig komemr blir klar med denna utbildning. Just nu känns det som man pluggar dygnet runt och aldrig riktigt kan släppa det. Är fortfarande riktigt nöjd med examensarbetet det är inte det men det skulle säkert kunna fixas till ännu bättre, får kolla med M imorn vad hon säger.

Sen fick man mail från förskolan där man var i tisdags där de sa att jobebt gick till någon annan och jag som redan var uppgiven över allt plugagnde det gjorde inte saken bättre. Så nu känner man sig mer överflödig (eller kanske inte överflödig direkt men ändå) och känns som att man aldrig kommer få nåt jobb. Okej jag vet att jag ska p en intervju om några veckor men det är ju i Eskilstuna och hade hellre sett att jag fått ett ltie närmare men men än så länge finns det väl ett litet hopp, även jag just nu inte ser det.

Och till råga på det så har man ju inte sin blivande man i närheten som kan komma och ge en tillbaka hoppet igen (vilket han är riktigt bra tycker jag, där får man vara helt konstig och ändå få kärlek....älskar dig!!! <3) men imorn är det som tur vad fredag coh den bjuder på lite kärlek, skratt och glödje. Vi ska nog åka och titta på en vigsel oxå mitt uppe i allt mitt pluggande (det är npg nån mer som längtar efter att jag ska sluta pligga snart :D) så förhoppnins blir humöret bättre igen, men man kan aldrig vara säker för just verkar det bara hända en massa tråkiga saker i min omgivning. Men jag hoppas på glada beskedd lite längre fram.

Nej nu blir dte mer pluggande så kanske man kan få se ljuset i den tunneln igen kanske.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar