2010-04-16

de små glädjeämnena i tillvaron

Det är de man får ta vara på för tillfället. Idag har vi skrivit på kontrakt till lägenheten som vi var och tittade på för ett tag sen så den första juli flyttar elias in. Jag kommer ha kvar min lägenhet till första augusti sen får vi se vart det bär hän sen. Det är väl lite beroende på om jag får jobb eller inte men vår målsättning är ju egentligen att inte bo ihop innan vi är gifta men som sagt om jag får jobb kanske det känns lite onödigt att pendla ända från eskilstuna när det finns boende närmare. Men det ska bli så roligt att få flytta och få inreda lite nytt. Har ju bott i denna lya i lite mer än tre år och man kan väl lugnt säga att jag har tröttnat på den så jag längtar grymt mycket. Kommer ha tjatat hål på öronen på Elias innan det är dags för inflyttning för honom till och med och ännu värre kommer det väl bli sen när vi väl fått lägenheten :)

Och sen börjar det sakta men säkert närma sig dagen med stort d oxå vilket man oxå längtar till. Tänk att få va prinsessa för en dag, ha en fin klänning typ all uppmärksamhet (vilket inte är lika kul men iaf) och bli fru Eklånge det är helt offatbart att tänka på det men det är sant. Det mesta känns som jag har koll på bara lite smådetaljer kvar. eller ja egentligen är väl bland det viktigaste kvar. Elias klädsel, min ring och brudbuket är väl det största som är kvar att fixa sen är det lite småfix. inbjudningskorten är så gott som klara och snart kan jag inte komma på nåt mer att fixa och som ger utlopp för min kreativitet.

Nej nu är det sovdags imrogon ska det pluggas, kalasas och mysas ute i underbara Ärla.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar