2009-09-04

första veckan

Nu har första veckan på denna terminen gått och det känns som om det kommer bli en krävande termin med mycket läsande men det kommer nog ändå bli riktigt intressant. Jag läser ju matte och svenska nu och än så länge känns det som att det kan komma att bli riktigt intressant. Det kommer dock ta ett tag att komma in i det igen, matten farmförallt men när man hållit på en stund brukar det gå bättre men man är lite trögstartad och det var ett bra tag sen man läste matte sist, men det kommer bli mycket nytänkande oxå tror jag, lära nya sätt att räkna på som ibland kanske kan va ett lättare sett så att man kan hjälpa barnen. Det kan ju vara bra att ha olika alternativ för att räkna på om det är ett barn som har svårt med matte så kan det va bra att kunna ta till ett annat räknesätt så det ser jag fram emot.

Svenskan känns oxå som om det kommer bli en intressant kurs men som sagt det kommeer krävas mycket pluggande för att kunna hänga med i vas läraren säger samt klara proven.

Igår hade vi naturskolan och vi lärde oss räkna matte ute i naturen med hjälp av dess material och det var mycket intressant och jag fick många idéer på lekar att leka med barnen för att få in matten i vardagen.

Nu sitter jag i skolans bibliotek och ska räkna lite bland annat medans jag väntar på att E ska komma hem efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar