2009-09-06

fullspäckad helg

Denna helg har det varit full upp.

I fredags försökte jag som sagt plugga lite men jag förstod inte riktigt så det blev en tur på stan och räkna lite matte där istället :D. Sen blev det en promenad till el och diesel för att hämta Elias bil sen hem till mig och lämna bieln han lånat medans hans va på service. Sen åkte vi och låna lite böcker och sånt och efter det var det bara hem igen och byta om innan vi drog iväg på kalas för Jocke. Blev en trevligt tillställning med mycket skratt.

Sen på lördag passade jag på att shoppa lite medans jag hade elias bil och han roade sig på eget håll med sin enduro vilket jag tyckte han kunde behöva efs han åkte sista gången i maj nån gång. Shoppandet resulterade i tre par nya skor på skopunkten och lite mat. Sen blev det att dra till Ärla och äta lite innan vi drog upp till stockholm och inflyttningsfest hos Elias bror. Även det var en trevligt tillställning med mycket god mat och jag hittade även en liten kille på fyra månader som jag tog väl hand om under kvällen :D

Idag har vi mest vart i Ärla och bara tagit det lugnt och eftersom Elias hade åkt enduro igår så hade han rejäl träningsverk så han var inte så sugen på att hitta på allt för mycket. Vi var till kyrkan på fm sen på em tog vi en promenad mitt i regnet. Det stopp hos Elias morbror. Där finns det en ännu mindre kille som bara är några veckor som M fort gav till mig eftersom jag var utbildad som hon sa, men jag neka inte det är riktigt mysigt att ha en liten bebis i famnen :D

Sen bar det iväg hemåt för mig framåt kvällen men för Elias lär det dröja. Hans bil lätt inte så bar när han lämnade av mig så han fick åka tillbax till Ärla igen för att försöka låna en annan bil till södetälje samt kolla lite närmare på sin bil. Jag kan säga att han inte var så jätteglad över det, han ska ju upp tidigt imorron bitti så jag förstår honom stackarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar