2012-03-31

Skäms

Just nu skäms jag lite för att vara svensk. Igår blev en man nekad uppehållstillstånd i Sverige och kommer att skickas tillbaks till Iran där 275(!) piskrapp väntas och sedan fängelse om han mot all förmodan skulle överleva piskrappen. Detta för att han blivit kristen. Men migrationsverket tycker inte han verkar så övertygande eftersom han i förhör bara kunde räkna upp två kristna högtider. Vilket för övrigt var typ bara så många som jag kom på när jag läste artikeln så jag är väl inte riktigt kristen jag heller om vi ska gå efter migrationsverket. Sen tyckte de att han rent ut sagt fick skylla sig själv som blev kristen istället för muslim. För det verkar ju helt logiskt att man ska tänka så. Man kan ju hjälpa om man nu skulle bli kristen. Har man mött Jesus så är det rätt svårt att ignorera det och behålla sin muslimska tro. Det är ju tur vi har religionsfrihet i Sverige synd bara att man inte tar hänsyn till det hos migrationsverket och att man har den synen just där.

Vi har det väldigt bra i Sverige som inte behöver göma oss för vår tro eller riskera livet för det vi tror på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar