2012-03-16

en vecka

Igår blev vår lilla prinsessa en vecka gammal. Och hon invigde sin andra vecka med att sova längre och bättre på natten. Natten till igår sov hon ungefär tre timmar mellan målen och låg i sängen mellan oss utan att behöva ha ett bröst att snutta på hela natten vilket mamma tackar för eftersom det bidrog till stt även jag fick lite mer sammanhållen sömn. Och inatt sov hon också bra. Dock har hon istället börjat sova oroligt på dagen och har svårt att komma till ro. Kan hålla sig vaken flera timmar som hon varvar med att äta, ligga och titta och vara lite orolig. Men får vara glad att hon iaf sover hyfsat bra på natten iaf. Inatt blev det dock en lite längre vaken stund vid fyra. Hon började vakna till och jag tänkte att jag skulle passa på att byta blöja innan amningen. Men när den gamla blöjan var borta passade hon på att kissa så det rann ner på golvet och medans jag sträckte mig efter papper för att torka upp så kom det en sats bajs också. Så nu var det bajs och kiss på skötbordet plus kiss på golvet och en liten smått ledsen tjej. Så försökte torka upp på skötbordet så fort som möjligt sammtidigt som brösten började läcka också till råga på allt. Gjorde ett snabbt byte och la henne i sängen hos pappa medan jag gjorde rent det sista. Så det vart 1-2 timmar vakenhet på den tidiga morgonen vilket inte var så omtyckt av mamma. Men sen somna hon gott på pappas bröst och sov några timmar till innan det var dags för morgon.

Kram


8 dagar gammal.

1 kommentar: