2012-03-05

Övertid

Ja så har vi då gått över tiden nu. Tre dagar över än så länge men det borde snart va dags tycker jag. Elias och jag har lite olika datum som vi tror på jag tror den kommer på onsdag och Elias tror den kommer på söndag så vi får väl se vem som får rätt. Trodde nästan att det skulle hända igår eller inatt men det la sig. Vi var ute hos våra vänner utanför Kungsör i lördags och då passade vi pa att gå en långpromenad på en timme och sen hade jag många förvärkar som kom och gick och höll i sig även igår. Så vi tog en promenad i vårvädret igår också för att hjälpa till lite till men efter den promenaden la sig förvärkarna istället och der blev mer rörelse från bebisen än förvärkar så det var ju lite synd. Men vi håller humöret uppe. Om det inte blivit nån bebis på fredag ska jag till barnmorskan igen för att kolla att allt ser bra ut och nästa måndag har vi gått 41+3 så då ska vi i såna fall upp till förlossningen och göra en bedömning om jag ska bli igångsatt eller inte. Men som sagt är ju inte långt kvar ändå. Om två veckor är ju bebisen här hos oss iaf. På vägne hem i lördags pratade vi om hur ofattbart det är ändå och att vi nog inte riktigt fattat att vi ska ha en bebis snart. Jag längtar ju som mest nu av att bli av med magen och få tillbaka smidigheten istället. Men vi har väl som sagt inte riktigt insett att det innebär ju att det kommer ett barn, ett alldeles eget barn som är vårt ansvar 24/7 och inte nån man lånar en stund och sen måste lämna tillbaka. Jag längatr ju verkligen efter barn men det kommer nog ändå ta ett tag att inse att det är vårat egna och ingen kommer komma och begära tillbaka det.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar