2012-03-21

Födelsetavla

Idag har Ingrid sovit gott en bra stund i vagnen ute på balkongen. Så jag passade på att göra klart broderiet som jag gjorde under tiden hon låg i magen. Men idag var det dags att brodera dit namn, födelsedatum samt vikt och längd. Texten hamnade inte exact i mitten men det får vara ändå orkade inte göra om det. Annars är jag riktigt nöjd med tavlan, den blev riktigt bra, eller vad tycker ni.

Idag har Elias börjat jobba igen så Ingrid och jag har varit sjlva hela dagen. Men det har gott riktigt bra. Ingrid har legat på en filt på golvet och pratat och rört på sig. Hon är rätt rolig vår lilla prinsessa när hon ligger på rygg på filten så är det nästan så hon lyckas vända sig. Hon vänder sig nästan till sidan redan nu  när hon ligger. Försökte få med det på film men lagom tills jag hittade Elias kamera så var hon inte längre nöjd med att ligga på filten. Men hon är ju rätt stark i nacken också, lyfte ju på huvudet redan när hon låg på magen efter födseln. Och när man har henne på magen nu så lyfter hon huvudet och har det uppe rätt lnge. Dock vill hon inte riktigt lyfta huvudet när hon ligger på mage på filten än men det kommer väl.

Efter att jag ätit mat och Ingrid ätit lite också passade vi på att gå ut och gå i det underbara vädret som vi har idag. Hade tänkt gå Hedemoravarvet men orkade inte så vände efter ett tag istället. Men Ingrid sov så gott i vagnen så jag ställde ut henne på balkongen och där sover hon än. Hon har nu sovit i ungefär en och en halv timme och jag trodde hon var på väg att mata nyss. Men det verkar som hon somnat om igen, får väl se när hon vaknar.

Kram

Världens vackraste barn


Full rörelse


Födelsetavlan

1 kommentar: