2010-11-18

lång inlägg

Detta kommer bli långt har inte haft tid eller ork att blogga på ett tag men nu så.

I helgen var vi som sagt hemma hos min familj. Umgicks och självklart blev det mys med den nya familjemedlem Filip. Han är nog den sötaste bebis i världen och det kan jag säga för att alla andra är inte bebisar längre utan barn eller småbarn. Jag passade på och myste med honom så mycket jag kunde men passade även över honom till Elias och ojoj så mysigt att se honom med en liten. Att vara hemma och mysa med Filip släckte inte min längtan efter barn utan gjorde den större helt klart. Ska bli så roligt när det är ens egna som man har i famnen och jag hoppas att jag snart får uppleva det eller inom två år iaf.

man kan ju inte säga att det ser fel ut direkt :)

Just nu är jag lite uttråkad är hemma sjuk från jobbet för andra dagen. Gick hem vid lunch i tisdags för att jag mådde illa och ni som känner mig vet att jag hatar magsjuka så jag hoppades in i det sista att det inte var det och det varkar som att det inte var fallet (nej jag är inte gravid (vad jag vet)) mådde lite illa resten av dagen men inget hände åt en hel del, men valde att vara hemma igår för säkerhets skull men även gårdagen gick bar så tänkte att jag kunde jobba idag, Fick dock rejält ont i halsen igår kväll men har ju jobbat med det förrut. Men när jag satte mig i bien och började köra till jobbet imorse kände jag att det inte var någon bra ide. Var yr och hade så ont i halsen att jag mådde illa på grund av det så ringde jobbet och vände hem. Blir att vara hemma imorn också känner mig lite matt fortfarande och har ont i halsen men inte alls lika mycket som igår och idag men tyckte det var bäst att vara hemma en dag extra ändå för att vara på den säkra sidan och bli lite friskare annars är man väl sjuk igen. Är så tråkigt att var hemma från jobbet bara vill ju så gärna jobba men ibland är det inte bra att vara envis utan det kan vara bra att ibland ge efter och lyssna på sin kropp. Så det blir att vila lite mer imorn och inte göra allt för mycket i helgen, vilket inte är så lätt.

Det som är mest tråkigast är att stegräknaren hamnar på efterkälken när jag är hemma. Har gått endast 7000 steg dessa tre dagar och det är jobbigt för mig som har gått runt i lägenheten hemma när jag inte kommit upp i 10000 steg och så nu är man uppe i så få steg. Får ta igen det när jag får lite mer energi igen då blir det att gå ut och gå en massa. Ligger ju 25000 efter ju och mer kommer det väl bli eftersom jag ska vara hemma imorn med :(

nej nu blir det att ligga och vänta på att mannen kommer hem och kan hjälpa till att tycka synd om mig, ska se om jag kan få honom att handla lite isglass till mig :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar