2010-11-10

irritation

Idag har jag varit riktigt irriterad på jobbet. Jag tycker om mina arbetskollegor men man kan inte komma överens med alla och idag fick jag jobba tillsammans med den som jag har svårast för. Känner mig så dumförklarad varje gång hon säger nåt till mig. Känns som hon är på mig hela tiden och tjatar eller påpekar nåt eller talar om vad jag ska göra, men jag vet ju inte alltid vad hon pratar om hur ska jag då kunna ta reda på hur det gick om jag får fråga. Som tur var fick jag lite förståelse från vår assisten som är på besök från Island som också fick jobba med henne idag och uppleva hur hon kan vara. Sen har jag andra underbara kollegor som kan uppmuntra mig och låta mig få prata ut när jag är irriterad och det är jag väldigt tacksam för för annars skulle jag inte vara trevligt att tas med för min man när jag kommer hem får då skulle all ilska inte komma ut förrän då. Men det gick ändå rätt bra på eftermiddagen får du behövde jag inte vara på samma ställe som henne utan jag höll mig på en annan avdelning så jag kunde varva ner mig lite annars hade jag nog fått ett litet utbrott. Men sa ifrån på rasten iaf när hon var lite negativ till ett barn som kom så sent men jag visste att den skulle göra det så jag kunde säga hur det låg till iaf.

Nej nu är det dags att lugna ner sig och tänka roligare tankar så jag kommer till jobbet lite gladare imorn, hoppas på en bättre dag, annars jobbar jag iaf kort dag så jag behöver inte stå ut så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar