2010-08-07

magsjuka

Är en av de sjukdomar jag hatar mest av de vanliga som man kan få, finns ju faktiskt väre sjukdomar som man kan få men av de influenser man kan få är det ändå maginfluensa som jag hatar mest av allt. Tanken var att vi skulle åka till mina föräldrar i måndags för att tillbringa sista semestervekcna där men det var sjuka så vi åkte i onsdags i stället och då var det friska igen. Men imorse när jag vaknade talade Elias om att han hade spytt, vilket inte var så trevligt att höra från mina sida. Så fort jag blir medveten om att jag vart i närheten av nån som vart magsjuk elelr nåt sånt så sätter det sig på mitt psyke på en gång och eftersom det är något jag verkligen inte ivll bli så är det inte roligt. Men det verkar nästan som att det kanske var en matförgiftning istället för han spydde bara en gång inatt och har sedan ätit både frukost och lunch utan att nåt har hätn så jag håller tummarna för att så är fallet, men rent praktiskt så borde fler blivit sjuka då eftersom vi alla åt samma sak om det itne var så att Elias fick en köttbit som inte riktigt var färdiggrillad.






Men det tråkiga var att tanken var att vi skulle åka på två kompisars kalas idag men eftersom vi inte är helt säkra på om det var matförgiftning eller maginfluensa så vågade vå inte åka dit och riskera att smitta alla andra där på kalaset så vi fick stanna hemma istället :(




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar