2010-05-10

Helgens bravader

Denna helg har varit fullspäckad men underbar.

I fredags bler det lite plugg på förmiddagen för att sen ta en lunch och fika på stan med J som innehåll massa gott, trevligt sällskap och många intressanta samtalsämnen. Det är så trevligt att sitta på ett café och titta på folk som går förbi utanför och samtidigt ha en udnerba vän att prata med om allt möjligt, bytta erfarenheter och diskutera framtid och drömma sig bort. Tack J för den stunden det är alltid lika trevligt <3. På kvällen blev det att dra till våra vänner A och M, äta god mat kolla på tv och även där föra trevligt samtal. Blev en sen kväll men det är alltid lika värt det när man har trevligt :).

På lördagen blev det en sväng till stan för att kolla ut kläder till Elias inför den stundande bröllopsdagen. Åh, jag kan inte vänta för länge om man säger så. När man är van vid att bara se hon i jeans och t-shirt så var allt snyggt som han provade och jag bara njöt av att se honom så snygg. Men han sjävl var väl inte så nöjd med såna kläder vilket syndes på kroppshållningen. Men till slut hittade vi en klädsel att hyra. Det är bara byxorna som vi inte är säkra på än men det var inte så viktigt. Men kära vänner jag kan tala om att han kommer vara så sjukt snygg min blivande man den dagen och jag längtar sååååå. På väg till stan åkte vi även förbi min vän J för att hämta min brudklänning så nu hänger den i min garderob istället för hos henne. Man längtar som sagt men det närmar sig så det känns bra snart är det dags att skicka ut inbjudningskorten. Det är nog då det börjar bli verkligt :).

På lördagskvällen blev det grillbuffé på Dannes bar för att fira att examensarbetet är godkänt för att gå upp på oppenering. Det var god mat och trevligt samtal även där. Sen efter maten åkte vi hem till M och J för att ta efterrätten och kolla in deras nya lägenhet. Den var så fin och jag blev återigen sugen på att flytta in i den nya lägenheten och få börja inreda. Även denna kväll blev sen men med trevligt sällskap. Det är ändå skönt när man har vänner som man känner att man inte behöver prata hela tiden. Tror vi alla fyra somna till lite underfilmen men det betyder väl att man känenr sig bekväm med sina vänner?

I går söndag blev det söndagsskola för mig och sen till ärla där Elias fixa mat till oss två. Hela familjen var borta så det var bara jag och Elias i huset. jag pluggade lite medan Elias låg brevid i soffan och vila <3. På kväller åkte vi till ytterliggare några vänner för att kolla in deras lägenhet och snacka lite. Blev en liten snabbvisit efetrsom Elias var tvungen att dra till Södertälje igen men det var trevligt att träffas lite, är inte ofta vi umgås med dem.

Så denna helg har tillbringats med många vänner och sena kvällar så sömnen ligger lite efter efter denna helg men vad gör det :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar