2010-05-26

efterlysning

Efterlyser min motivation. Den har varit borta sen i torsdags coh sen dess har det vart redigt svårt att få ro till att plugga, allt annat är så mycket mer intressant. Helgen gick ju iofs bort till att tapetsera och gårdagen blev det ju mest tapetsering. Men fredag förmiddag var allt anant roligare. I måndags var jag iofs till skolan och skrev ut arbetet som vi ska opponera på på tisdag men det blev bara att lite lätt läsa igenom det i måndags och sen blev det nödvändigt att städa lite efter helgens pyssel eftersom det var byggdamm överallt. Och idag har jag läst igenom det igen och försökt tänka på vad vi ska ta upp och säga men det är jättesvårt speciellt när man inte riktigt vet hur man ska göra och vad vi ska kunna ta upp. Sen tvingade jag mig att skriva klart meritportföljen så nu får den ligga och vila tills efter tisdag då den ska läsas igenom och så ska det läggas till eller ta bort om det behövs. Så den kan inlämnas sen så har man det kalrt. Men motivationen är verkligen borta. När jag sätter mig ner för att plugga då ser man helt plötsligt alla banankartonger som vill bli fyllda och allt som kan packas ner och så ser man bröllopskorten som ligger och vill få adress och frimärken på sig. men sen fick man visst inte posta dem än efs vi inte har alla adresser än. Sen är det inte helt hundra vilka vi ska bjuda än heller och min älskade är inte så lätt att få ur saker ibland. Så för tillfället när man ser allt som ska göras blir man lite lätt frustrerad när det inte händer något. Men det är bara att snällt dra sig tillbaka och öva på tålamodet för det är som med barn det hjälper inte att tjata. Men det är inte lätt när man vill att de ska ut för jag vill kunna offentliggöra det nu men tålamod som sagt är en bra egenskap att ha.

Men som sagt motivationen är borta och jag kan verkligen inte hitta den nu. Så här i slutet av utbildnignen borde den ju vara lätt att hitta men så är det inte alls. Just nu ser man bara allt som ska hinnas med efter skolan och undrar hur man ska hinna med allt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar