2009-07-31

Sköna dagar

Det har vart sköna men kalla dagar här en så länge men med detta sällskap som jag har kan jag inte klaga. Det har vart mcyket fixande de här dagarna, det är ju endel som behöver göras i ett ruckel som det kallas.

I onsdags var vi alla samlade igen och då började det allmänna pysslet för att få den perkfekta sommarstugan först blev några talltoppar på hoppade för att få mer sol på tomten. El var uppe i trädet och sågade ner dem ungeför två meter från toppen för då ska de tydligen inte växa mer uppåt utan bara bilda som en boll i toppen på tallarna. Sen kom ett last med lite byggvaror lite senare på dan men de fick vara så länge. På kvällen åkte vid till Båstad för att lyssna på acapella gruppen dynamic, de var riktigt bra. Men vi funderade lite på vart gränsen för ungdomar gick egentligen, vi tror nästan att han i kassan gick efter längden för både jag och Em gick som ungdomar och vi både är över 20 och då har man ju vanligtvis passerat gränsen till vuxenpris för länge sen så man kan ju undra.

I torsdags började det fixas i förvaringsdelen på rucklet för där ska det in ett tillfällit kök eftersom det ofta är många människor här som ska äta så tyckte de att det kan vara bra att ha ett lite ordentligare kök än det i husvagnen och laga mat i. Så det lades plattor istället för sandgolvet som vart där innan. Det blev riktigt bra och nu har vi vad El:s mamma kallar betongparket.

I fredags åkte vi en sväng till Laholm och kollade på en gammal riun som finns där, det var roligt att se. Sen var det snickarbyxorna på för grabbarna och nu skulle det gjutas betong för att höja upp dröskeln lite samt fylla i längs väggen mellan plattorna. Men jag och Em drog till havet istället för att kolla in vågorna som var, sen fick jag även öva på att vara framför kameran. Det är inte det lättaste måste jag säga, jag vill hellre vara bakom för jag tycker inte att jag blir bra på kort. Men nu har jag fått börja lära mig att va framför istället och Em får till riktigt snygga kort på mig så jag klarar mig, har till med börjat lära mig att se bilder på mig när jag skratttar utan att blir irriterad på att jag får "horseface".

Lite senare på kvällen tog jag, Em och Ma en promenad för att inte somna. Det blev en riktigt lång promenad med en efterlysning. Eller egentligen inte, men E ringde och undra vart jag var eftersom vi visst inte talat om att vi gikc på en promenad, men vi kom hem igen lagom tils kvällsmaten var framdukat och sen var det bara i säng och sov gott gjorde man efter den ordentliga promenaden.

I går lördag tog sog hela sällskapet ner till havet där det bland annat var Jet-ski sm, det var roligt att se hur de hoppade på vågorna i havet. Sen blev det även en cykeltur lite mot min vilja, jag hade gärna stannat hemma istället men jag följde med ut i skogen. Men jag blev inte direkt övertalad om att det var kul att cykla i skogen så det blev en långtur på asfalt istället. Jag kan tänka mig att jag kanske hade tyckt det var lite roligare om jag hade haft en cykel som passade mig lite bättre den jag hade nu fick jag sitta så krokig på så jag fick ont i händerna eftersom jag inte är van vid att cykla på montainbike.

På kvällen blev det snickarbyxor på även för mig. Denna gång var det takstolarna som skulle göras i ordning lite bättre. Jag hjälpte till med att langa plankor och lite annat som El eller St behövde uppe i taket. Jag hjälpte även till med att tala om var de lagt bort lite saker när de leta efter dem.

Idag har det oxå fixas med takstolarna och jag har fått kapa plankor med byggsågen, det var riktigt roligt att få använda den lite oxå. Jag kände att jag gjorde lite nytta iaf :D. Nu håller de på med den sista takstolen men jag kände att jag va trött så det fick de klara själva vilket de gör oxå, de är nästan färdiga, de är så duktiga grabbarna och det e så roligt att se El jobba på huset tillsammans med sin far, de arbetar så bra tillsammans.

Det belv ett långt inlägg denna gång men hoppas ni orkar läsa ändå, bilder kommer kanske senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar