2009-07-07

runtåkande

Denna helg som varit har det blivit många turerlite överallt i landet.

I torsdags drog jag till eskilstuna över helgen och E som från början skulle vart ledig på fredan åkte en sväng till stan bara för att få umgås med mig och jag klagade inte direkt :D.
Sen på fredan väckte han mig vid halv nio för att tala om att han va på väg från katrineholm, så det var bara att pallra sig upp för nu var de lastbilsåkning som gällde. Så äntligen fick han som han ville så jag satte mig i hans lastbil och så åkte vi till södertälje för att läman den på jobbet. Det blev även lite mat där med lite folk från hans jobb, mycket trevligt sen fick jag ju oxå se hans lägenhet som han bor i i veckorna (dock inte städat inför de fina besöket men de va ju på så kort varsel så de fick gå ändå :P) innan det bar av hem till eskisltuna igen.
På kvällen sen bar det av till sthlm för att hjälpa E:s bror och svägerska flytta, blev en sen freda va hemma igen halv två på natten :S och stackars älsklinge som hade gått upp redan fem på morgonen sov nog rätt gott sen den natten.
På lördagen umgicks jag lite me J, underbar vän och granne, vi kollade på film, rachel getting married, som lät mycket bättre än den var de var verkligen ingen höjdar film tyckte nån av oss. Sen lagade vi lite mat oxå och på kvällen var de kalas för M, vi var väl sex stycken värdparet medräknat men de gjorde inte mycket för de va så trevligt ändå å bara umgås å snacka.
Söndag blev det lite badmintonspel efter gudstjänsten och sen på eftermiddagen åkte vi iväg å spela äventyrsgolf, jag kom på tredje plats :D mycket nöjd speceillt det gick väldigt dåligt för mig i början. Men jag kom igång på slutet då jag på en bana fick två slag bara medan de andra höll på många fler slag. Sen fanns det en liten bilbana med två elektriska bilar som man kunde köra så det blev ett litet race mellan syskonen E. Sen var det dags för mig att dra mig till tåget :( för att åka tillbax till örebro men hade ju många underbara stunder att tänka på på tåget så jag överlevde och E skulle iaf planera cykelresa.


Igår måndag blev det en tur till alingsås för att hälsa på min kusin M och hennes familj och se hur de bor nu när de flyttat in i hus. Det var väldigt trevligt och huset va otroligt snyggt. De e synd att hon bor så långt bort nu förtiden bara.

världens snyggaset lastbilschaffis (å nöjdaste oxå tror jag iaf denna da)

racing

huset (redit snyggt)

Idag blir nog en rätt lugn dag, ska eventuellt åka en sväng till köpcentret för att kolla lite efter presenter bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar