2009-07-15

Var ett tag sen jag skrev men har mest varit för att jag inte hunnit föra över bilder från kameran men nu har det gjorts så nu kan jag berätta vad jag haft för mig de senaster dagarna.

I fredas drog jag, V, O, Ma och alla syskonbarnen till lek och buslandet för tre timmars lekande. Det är ett riktigt roligt ställe även för vuxna, jag ahr lika roligt som barnen när jag e där å får springa runt i klätterställnigen, dock e de ju inte riktigt anpassat till vuxna så de blir mycket krymapandes på alla fyra eller gå halvböjd hela tiden och man har inte riktigt den där orken som barnen, blir helt slut efter tio minutet men det är ändå hur kul som helst att va där.

Och i lördags va det kalas som gällde först firades T och på eftermiddan va det V:s tur att bli firad. Och eftersom hon blev hela 20 år så var släkten där oxå så de var endel människor och både E och O blev presenterade för första gången för den stora släkten, men de gick bra de överlevde båda två :P. Sen var jag tvungen att släppa iväg min älskade E för han skulle upp tidigt sönda morron och åka långt upp i norr på cykelsemester.

Idag har ma och pa åkt på kortsemester till oslo, kommer hem på freda kväll igen, så jag har hela huset för mig själv och de fira jag med att först gå ner i källarn för att träna lite och sen baka jag lite gott till fikat som jag bjöd alla som va kvar på gården på. Temat på fikat va blåbär eftersom mo hade varit ute och plockat en massa härom dan så istället för att de skulle stå i kylen och förgås eftersom vi inte e så bra på att äta blåbär i detta hus så tyckte jag att de va lika bra att baka upp dem. så det blev två smulpajer och en sats blåbärsrutor.

Nu ska jag njuta av ensamheten framför tv:n och vänta på de dagliga levnadstecknet från E, ett sms, de e inte va man e van vid när man brukar prata på msn typ varje dag och ibland i telefon oxå, men jsut nu e han i norge å de e inte billigt att ringa då så jag får leva på ett sms om dan :( men de går :P
fikapaus på lek å bus landet
6-åringen

20-åringen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar