2011-11-05

om att bli fler och större

Nu när vi snart ska bli flera i vår lilla familj så har Elias kommit på att det kan bli trångt med en barnvagn i bagaget på vår bil och att det kan vara läge att införskaffa i en lite större bil. Förra veckan var en annons i tidningen på en 307:a kombi svart från 04 som han verkade intresserad av så jag trodde nästan att han skulle ringa på den men han väntade lite. Så igår var det ännu en annons med en 307:a till men en 06. Men jag tänkte att det blir väl som förra gången han kollar upp lite på nätet om den och så väntar han lite. Men så var det inte alls, helt plötsligt ringar han till försäljaren och säger att han är intresserad att kolla på bilen idag. Så vid tio tiden idag åkte vi iväg till skogstorp för att kolla på bilen och med hos hem hade vi en till 307:a men i kombiutförandet istället plus några år nyare. Känns väldigt roligt att helt plötsligt ha en "familjebil". Så nu är vi redo för lilla gizmos ankomst med en bil där barnvagnen vi tänkt ha får gott om plats. Så nu ska jag bara köra in mig med bilen. Den är ju i princip likadan som den gamla men lite större så jag tror det kommer bli ett annat tänkt att köra den. Men jag tycker man sitter bättre i den även om det är samma säten och så så känns det ändå annorlunda. Så på måndag blir det att ta nya bilen till jobbet och se hur det känns :)

Nu bär det av till leksaksloppis i stan och se om vi kanske hittar några julklappar eller nåt annat roligt att köpa till gizmo kanske :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar