2011-11-19

inbillning?

Är så otroligt kul att vara gravid och tänka att det snart är ett barn i huset som är vårt alldeles egna. Men det känns så ofattbart också så ibland tror jag nästan att jag inbillar mig att jag är gravid bara. Men på ultraljudet fanns det ju ett barn i magen och sist hos barnmorskan hörde jag hjärtslagen så det borde ju innebära att jag bär på ett barn. Men eftersom jag ändå inte riktigt fått den där riktiga gravidmagen så känns det ibland bara som man är fet och att man inbillar sig att det är sparkar man känner när det kanske är nåt helt annat egentligen. Men det börjar ändå synas nu att det är en gravidmage, iaf börjar folk se att det är en gravidmage och inte bara att man blivit tjock. Så det är inte bara inbillning utan det är så det är även om jag verkligen ibland har svårt att förstå. Men det är ju så stort att man bär på ett liv i magen så det är nog det som gör att det känns så overkligt att vara gravid. Det kommer nog även vara som alla säger svårt att förstå i början när barnet kommit att det är svårt att få in att det är ens egna och ingen man fått lånat och att det snart kommer nån som vill ha tillbaka sitt barn. Men jag längtar ändå nu så efter att få möta livet som huserar därinne och få se vem det är för en filur.

Har verkligen kommit in i boandet just nu och vill köpa en massa saker till lilla gizmo och göra iordning för dess ankomst men får väl vänta ett litet tag till. Under tiden får jag boa genom att städa och göra fint i hemmet samt baka. Har så stort bakbehov just nu så vill helst baka hela tiden. Eller iaf på helgerna, på vardagarna är jag så slut när jag kommer hem från jobbet så jag bara vill landa i soffan och vara där tills det är dags för sängen. Men på helgerna har jag mer energi till att göra en massa saker.  Tänkte ha en lugn helg denna helg och bara vara eftersom jag varit så trött i veckan. Men blev inte riktigt så eftersom jag fick ett sms från sköna J som undrade om jag ville luncha med henne idag och det kan man ju inte säga nej till. Sen blev det även en tur på stan och så passa jag på att gå på tillsammansmatinen i stan. Och på vägen hem fick jag nån typ av inspiration så istället för att sätta mig i soffan och kolla på tv så satte jag på lite julmusik, tände lite ljus och städade hemma. Som sagt får sån energi på helgerna som jag inte har i veckan. Kommer bli bra med lite ledigt en stund innan gizmo kommer så jag hinner varva ner och riktigt boa in hemmet tills det är dags :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar