2009-02-25

Högskola eller högstadie?

ibladn blir man lite fundersam över hur folk tänker och speciellt de som man går kursen tillsammans med. de är så att man ibland undrar om det är högskola eller högstadie man går i.

idag hade vi en föreläsning på em med en föreläsare som det kan vara svårt att förstå vad hon säger eftersom hon pratar me en ordentlig brytning men det hon pratar om e ändå intressant. och i min klass är vi ungefär 30 pers vanligtvis men på föreläsningen idag var vi SJU stycken. jag kan tycka att det är lite dålig stil att så många skiter i att komma. speciellt med tanek på att de flesta hade eget grupparbete på fm och vissa var fortfarande kvar på skolan när föreläsningen det visar lite brist på respekt för läraren. det var visst dessutom en basgrupp som klagat på henne men ingen av dem var ju där å försvara sig och nu vart läraren osäker på sitt uttal vilket gjorde att hon haka sig lite.

som sagt tycker jag det är lite brist på respekt för läraren och även lite dålig stil. vi ska ju alla som går bli lärare och då kan jag ju undrar hur de skulle känna om det bara kom sju istället för trettio till deras lektion? jag skulle nog börja tvila på mig själv och börja fundera på vad det kan bero på att ingen kommer på mina lektioner. nej, riktigt dåligt är det!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar