2013-01-28

Sjukstuga

Här har vi sjukstuga. Ingrid började redan natten till fredag med otäck hosta samt snorig och hes. Jag har kommit fram till att hon nog har krupp för just nu har hon inte så mycket hosta på dagen men vaknar efter att sovit ett tag med hemsk hosta och lite andningssvårigheter samt panik. Så inatt gick jag upp med henne och satt i soffan med öppet fönster. Efter ett tag så slutade hostan och hon somna om så vi kunde gå tillbaka till sängen igen. Gör så ont i hjärtat när hon vaknar helt förstörd men nu vet vi iaf vad man ska göra.
Själv så fick jag ett rejält illamående natten till söndag när Ingrid vaknade till. Sen har jag mått lite småilla och konstig i magen så jag har inte ätit så mycket. Igår låg jag i sängen hela dagen och vilade och Elias fick ta hand om Ingrid. Men idag är han på jobbet så vi får se hur det går idag. Jag har tagit fram vår extra madrass som jag ligger på i vardagsrummet för Ingrid är inte så mycket till att vila och ta det lugnt medan jag har lite svårt att vara upprätt allt för länge.
Så just nu är det en dålig kombination med ett mammigt barn som helst ska sova sittande och en mamma som mår illa och helst vill vara liggande. Får se om jag kan få i mig mer än smörgås idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar