2012-11-11

Snuttefilt

Ikväll blev det ytterligare en snuttefilt till Ingrid sydd så nu har hon fyra. Elias frågade hur många hon skulle ha egentligen. Jag sa som det var, många :). Nej men jag tycker det är kul att sy sen tycker jag även att det är smidigt att ha en på varje ställe så gör det inte så mycket om man skulle glömma i vagnen. Sen blir det ju ett sätt att inte vänja henne vid en speciell snutte att somna med. Nu är det mer att det ska vara nåt mysigt att gosa,med när hon ska sova. Men egentligen behöver hon väl inte riktigt alltid snutten för att sova men det underlättar.
Så just nu kan hon ha en i sängen, vardera vagn samt i bilen. Sen kommer det bli flera så man kan ha att byta med. Men som sagt inte alltid hon har den när hon ska sova heller, ibland går det bra med ett gosedjur. Men just i sängen har hon både gosedjur och snutte. Och sen är de jag sydd lite större också vilket är jättebra ibland när man ska söva henne för då kan man lägga den runt hennes huvud för att mörklägga :)
Sen ska det ju vara fleece på baksidan, hon tycker det är så mysigt. Ibland när man lägger snutten vid ansiktet så myser hon in sig direkt. Hon fick ju rdan när hon log i magen en snuttefilt från teddykompaniet ( giraff så klart) men nu har jag ju upptäckt hur mysigare hon verkar tycka att det är med de här större. Plus att jag ju även upptäckt hur kul jag tycker att det är att sy även om just snuttefiltarna inte blivit precis som jag viljat direkt så tycker jag det är kul.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar