2012-11-05

Sjukstuga

Idag har vi lite sjukstuga hemma. Ingrid har varit snorig sen i fredags med lite hosta också. Och hes är hon också vilket framförallt kommer fram när hon blir arg eftersom hon inte får till sina höga toner som brukar komma :). I helgen har vi varit i Örebro på kalas också och Ingrid har inte riktigt sovit som hon brukar under dagarna. Så idag har vi en riktigt vilodag och tar tillbaka sovrutinerna igen, hoppas jag iaf. Men än så länge går det åt rätt håll.
Även jag har varit lite dålig med ont i halsen under helgen och en jobbig hosta inatt. Men halsen är betydligt bättre idag så hoppas det håller i sig så att jag kan träna imorn. Vill inte missa den, måste ju komma i mina gamla kläder igen tycker jag. Det verkar ju iofs gå så där, inte ens vigselringarna får jag på mig än utan att de sitter fast vill säga.
Men tillbaks till förkylningen. Jag har lärt mig ändå känna igen när jag har en förkylning på gång. Det börjar nästan alltid med ont i halsen, som om det var taggtråd där inne. Sen blir jag ofta frusen på kvällen och får ont u kroppen som om jag hade feber fast jag inte har det. Och till sist kommer den täppta och snoriga näsan. Så vi får väl se om jag redan botat förkylningen eller om den fortsätter.
Nu måste jag tydligen ta hand om mitt barn som låter vaken i vagnen. Alldeles för fort har hon vaknat i sådana så hoppas det inte är fallet. Vi väntar även snart hem pappan på lunch, visserligen kör vi bara matlådor idag men alltid lika trevligt med lunchsällskap.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar