2012-11-13

Glädjen i att ha barn

Nu när man har barn så kan allt verkligen bli lite roligare. En kväll hemma kan vara så mycket roligare med en liten sötnos som förgyller kvällen med sitt snack och att bara vara. Till och med att handla kan ibland vara roligare . Igår skulle jag bara in och handla lite sallad till lunch och tänkte att Ingrid skulle hålla sig vaken den korta stunden. Men Ingrid var tydligen supertrött för hon somnade på den korta biten till Ica stenby. Men jag hade ingen lust att ta ut vagnen för den korta stunden, för så lätt och smidigt är det. Så jag tänkte att jag skulle testa att lägga henne i kundvagnen. Det gick hur lätt som helst, hon sov vidare som om inget hade hänt. Det var några som tittade på henne men de flesta log åt henne. Såg ju inte så vidare skönt ut men hon var så trött så hon brydde sig. Det går ju bra när man inte ska handla så mycket :).
Ett stort glädjeämne annars just nu är Ingrids gåträning. Hon tycker det är så kul själv också. Hon ställer sig upp mot soffan eller bordet och vänder sig mot mig, släpper taget och "går" några steg till mig. Det är väl mer att ta sig fram fort för att inte ramla men några steg blir det. Men hennes egen glädje när hon är framme hos mig är så roligt att se. Hon ger ifrån sig ett glatt leende och strålar av lycka hela hon <3
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar