2011-10-07

Förlossning

Inatt har jag haft förlossning, ja i drömmarna vill säga. Men tänk om det hade varit verklighet om några månader. Jag började känna av lite värkar och kände att jag väntar in min man som var borta nånstans men fem minuter senare hade ungen ploppat ut och var färdigklädd och ren och fin utan att jag knappt känt av nånting, den kom bara ut så där utan vidare :). Tänk om det blir verklighet i mars men har svårt att tro, kan inte tänka mig att nån förlossning gott så fort och smärtfritt utan några krystningar alls och ungen kommer ut färdigklädd. Tror inte riktigt det var en sanndröm iaf :) men kul att drömma lite förlossningsdrömmar ändå innan har det mest varit efter när man har barnet redan. Men har ju hört att många drömmer om förlossningen men att det då är ett monster som kommer ut eller nåt sånt så får väl se när de kommer.

Magen växer verkligen enormt nu tycker vi, blir lika förvånad varje gång när jag ser hur stor den har blivit, är inte riktigt en sån riktig gravmage än med ut navel, men man ser att den är på väg och det börjar synas att jag inte bara är tjock utan att det är en annan anledning så det känns riktigt roligt. Idag har det även gått 19 hela veckor så snart är vi halvvägs på dennaspännande och underbara resa. Bild på magen kommer nästa vecka.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar