2011-08-31

Förkylning

Jag klarade två veckor efter semestern innan det var dags att inse att det gäller att vara hemma igen. Började med att få rejält ont i halsen i lördagskväll och sen fortsatte det hela söndagen och natten till måndag sov jag hur dåligt som helst och hosta som en tok. Så det fick bli att va hemma i måndags och då kom även snoret i näsan att rinna till. Idag känns det helt klart bättre men har bestämt mig för att vara hemma imorn också för säkerhetsskull. Har kommit fram till att jag just nu bryr mig mer om min kropp nu när den är hotell för ett litet liv. Hade det här varit i våras så hade jag nog gått tillbaks till jobbet idag tror jag men nu är jag verkligen hemma en dag extra. Men på fredag ska jag nog till jobbet iaf. Vi har stägningsdag där alla förskolor i kommunen ska träffas i sporthallen på eftermiddagen. Vi har på fm även inläsnignstid fick jag reda på idag när jag ringde till jobbet för att tala om att jag är hemma imorn också. Så då kan vi vara hemma och läsa. Så blir lite mer tid till att vila upp sig och jobba samtidigt. Så nu hoppas jag att det hjälper att va hemma imorn också tror inte jag kommer bli helt frisk men iaf bättre än nu hoppas jag. Så ska passa på att vila i soffan så jag blir frisk. Man får ju passa på så länge man kan om ett år kanske man inte får ligga och vila hela dagarna bara för man är förkyld för då finns det en liten som kräver uppmärksamhet :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar