2011-08-10

Sista dan

Idag är det sista dagen i stugan för denna gång. Elias och jag åker hem framåt kvällen  för att vara hemma några dagar innan det är dags för att börja jobba igen, hinna tvätta, umgås med vänner och sånt ska försöka hinnas med nu resten av veckan. Jag har mest bara varit och njutit av att vara ledig, läst hela dagarna, handlat mat och diskat medan Elias och svärfar har renoverat på huset. Jag har ibland varit sällskap kollat på byggets framfart och vart med och rivit en och annan planka men mest har jag bara varit och det är rätt skönt det med att få bara vara.

På måndag börjar en spännande vecka med jobb igen men för både Elias och mig på helt nya arbetsplatser och nya kollegor. Jag är utlånad ett år till en annan förskola eftersom vi denna termin har alldeles för lite barn. Jag tycker det ska bli spännande att få vara nån annanstans. Kommer så klart sakna några av barnen och kollegorna medan andra kommer jag nog inte sakna lika mycket ;). Det är en helt annan förskola bland annat genom att den är större men även för att det mest är barn med svensk bakgrund som går där till skillnad från min gamla där det är mest barn med annan bakgrund så ska bli intressant att få testa på det. Har ju egentligen bara jobbat på förskolor med många kulturer eftersom min vfu också var på en sån förskola. Men hade en termin innan jag flytta till Eskilstuna och började plugga där jag hade praktik på en förskola med mycket svenska barn.

Elias är tjänstledig två månader för att testa på ett arbete i ärla där han ska löda kablar. Han tycker också det ska bli spännande. Får se om han återvänder tillbaka till bst sen eller stannar kvar. Det stora plusset är ju så klart närheten till jobbet och inte behöva gå upp vid fem för att åka 45 min till jobbet för att sen sitta i stockholmstrafiken hela dagarna. Det är nog det han absolut inte kommer sakna :). men tror han kommer sakna att åka lastbil ändå och ha olika saker att göra varje dag det är nåt han kan tycka är jobbigt med nya jobbet att han gör samma sak varje dag. Men jag tror nog ändå ärla drar mer, ha närmare hem, sova länge på morgonen, inte behöva gå och lägga sig nio för att orka gå upp. Det är som sagt en hel del som ändå väger för att fortsätta i ärla även om han kommer sakna sina gamla kollegor och även chef ibland tror jag.

Nej nu kanske det är dags att börja fundera på mat, min mage kurrar iaf
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar