2011-08-26

gravidetens baksida

Är så glad över att vara gravid men är så otroligt trött i hela kroppen. Min stackars rygg som inte är så vältränad i vanliga fall och blivit lite dåligt omhändertagen klagar så gott som varje dag nu för tiden. Men försöker undvika så mycket lyft som jag kan men när man jobbar med barn är det inte alltid det lättaste även om jag är mycket bättre än jag var för ett år sen men inte tillräckligt bra. Bör införskaffa i ett stödbälte för att underlätta för ryggen. Inte blir det heller bättre av att jag står en hel del både på jobbet och på fritiden. På fritiden är jag iofs bättre på att vila men kan ibland sitta fel med ryggen. Men just nu är det ju förberedelser för mitt 25-års kalas som jag under nåt tillfälle tyckte att jag skulle ha (nu lite längre in i gravideten kan jag undra hur jag tänkte). Det är bakning som gäller och det innebär ju en hel del stående, det är svårt att baka sittande men det är så kul att baka. Får passa på att vila så mycket jag kan även om jag inte vill bara vara hemma men man kan ju sitta så mycket som möjligt den ska ju räcka hela gravideten och ett bra tag efteråt också :).

Men annars är det kul nu när man kan berätta för vänner och tala öppet om det. Har även börjat känna av att gizmo där inne, som är namnet på den i magen. Folk har talat om att man bör känna av nåt som kallas fladdret nu även om de riktiga sparkarna inte känns av än på ett tag. Men den här veckan har jag haft en känsla av att det är nån som killar med ett finger på insidan av magen. I början tänkte man att det nog bara var inbillning men nu kommer det varje dag på samma ställe och flera gånger om dagen. Så ibland får man klia tillbaka :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar