2011-07-26

Semester

Så har då äntligen våran semester börjat. Och vi börjar som sagt med vår bröllopsresa. Vi började åka upppåt i söndags och fick till slut sovplats på ett vandrarhem i Sundsvall. Vi är kanske inte så värst bra på att planera men det löste sig ju. Men till hemvägen tror jag vi måste börja fundera på sovplats lite tidigare än efter åtta på kvällen :). Men nu har vi iaf sovit på hotellet. Det är ett litet mysigt hotell och igår upptäckte vi östersund och frösön. Fick otroligt fin utsikt ibland och tog en liten vandringsled på tre kilometer med start vid frösö kyrka.

Idag tänkte vi nog åka till Åre för att vandra lite där. Får se hur det blir, min underbara man har fortfarande lite träningsvärk från när han åkte enduro i lördags så han har lite svårt att gå i nedförsbacke och det blir det ju en del om vi ska gå åreskutan upp och ner. Men snart blir det att ta oss tillfrukosten och se vad den har att erbjuda.

När man är på semester blir det lite så och så med maten. Det blir att äta lunch sent och ibland frukost tidigt och igår blev det att köpa kvällsmat på en mack intill hotellet eftersom vi inte riktigt förstod oss på var hotellets mat gick att köpa och ingen av oss orka fråga. Men jag tycker jag har klarat mig rätt bra från att bli på totalt dåligt humör när jag blir hungrig och har till och med trots stor hunger råd att vara kräsen och gå runt en bra stund på stan innan jag kan bestämma mig för vad jag vill äta. Min man har det inte alltid lätt när jag säger att jag är hungrig men ingen av restaurangerna verkar vara nåt av det jag vill ha men han står ut :)

Nej nu väntar jag bara på att Elias ska blir klar så vi kan äta frukost innan vi börjar med dagens äventyr.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar