2011-07-23

bakning

Igår var sista arbetsdagen innan semestern. Och vi kommer ju åka till Östersund på bröllopsresa och bo på hotell två nätter måndag till onsdag. Men vi kommer nog åka lite tidigare och stanna längs vägen. Så torsdags passade jag på att gå ut i trädgården och plockade lite röda vinbär och hallon. Sen blev det till att baka lite vinbärskaka och hallonmuffins. Sen vart det även lite daimmuffins eftersom jag kom på att det var så länge sen jag gjorde det och det är ju så gott :)

Så det blir att ta med dessa bakverk med på resan och fika på längs vägen. Det kommer nog bli lite av en konflikt på denna resa eftersom Elias och jag är uppväxta med olika sätt att fira semester samt resan till platsen. I min familj är det obligatorisk tillbaka på vägen och i Elias familj är det raka vägen dit som gäller och endast stopp för älskling (de har en otrolig blåsa i familjen också så det blir inte så mycket kisspauser heller). Men jag tror nog att vi ska kunna komma till en kompromiss ;). Jag längtar så till semestern nu bara vara med varann hela dagarna och umgås tillsammans. Efter resan uppåt så blir det självklart att dra ner till västkusten och hänga vid stugan. Eller jag ska väl hänga/lata och Elias kommer väl hjälpa sin far renovera rucklet men vi får några dagar tillsammans för oss själva:)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar