2009-10-05

helg i kärlekens tecken

Denna helgen har verkligen gått i kärlekens tecken.

Som sagt var det kvarteret skatan i lördags som hade bröllopstema, mycket roligt var det och Elias var grymt nöjd med sin present, vilket gjorde mig glad.

Men det roligaste som hände denna helg var nog ändå det som hände på väg upp till stockholm. Vi tog en omväg förbi Marifred. Vi har pratat mycket om det och det är eventuellt dit vi kommer flytta i framtiden så Elias tyckte det var dags att jag fick se en del av staden. OCh man kan lugnt säga att jag blev kär i staden och kan verkligen tänka mig att flytta dit nån gång i framtiden. Det är verkligen en helt mysig stad med lite gammal känsla på husen och stan som jag vet min syster T verkligen skulle gilla. det ligger desutom vid Mälaren så det gör staden ännu bättre :D

I mariefred ligger även Gripsholms slott som vi även tog en sväng förbi och hitta en bänk att slå oss ner på. Sen med gräsnderna som vittnen förlovade vi oss. Det var verkligen ett passande ställe om det nu blir dit vi flyttar sen. Dock var det lite kallt så vi var inte kvar en lång stund men det var rätt mysigt ändå :D


Sen i söndags var det gudstjänts i Ärla med tema kärlek. Och ajg insåg ännu mer att jag föredrar pingst i ärla än i stan. Pingst Ärla påminner mer om nybble än i stan. Där är det ju mycket större och jag trivs mer i lite mindre församlingar där alla känner alla. Dels för att det finns större chans att hitta ett barn man kan sno som Elias brukar säga men oxå för att man känner sig verkligen välkommen och synlig när man kommer till lite mindre församlingar. Och eftersom vi var nyförlovade fick vi lite extra mycket uppmärksamhet men många gratulationer :D

Så nu försöker jag vänja mig vid att ha en ring på vänsterhanden samt att jag har en fästman vilket e lite ovant men det börjar mer och mer kännas helt rätt att säga så :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar