2009-08-26

söndagsskola

Ikväll har det vart söndagsskoleplanering. Vi var hemma hos M och fick god mat och efterrätt och lite allmän information om vad som händer i söndagsskolan i höst. Denna termin kommer det vara fokus på gamla testamentet och framförallt moseböckerna och de personer som det berättas om i dem kommer undersökas och barnen får lära känna dem bättre.

Det kommer nog bli en bra termin, men det som jag tycker är lite läskigt denna termin är att jag går upp som ledare. Innan har jag bara vart hjälledare och då har man inte behövt planera lika mycket inför varje gång. Men nu är det alltså jag som har ansvar för att förmedla budskapet till barnen och då gäller det att vara väl förberedd så det är lite läskigt, men jag litar på att Gud hjälper mig med det så det kommer allt gå bra. Jag kommer ha fyra gånger under hela terminen så det känns ändå helt okej, det blir lite av en mjukstart så här i början. Som tur är finns det matrial till varje gång så jag behöver inte komma på allt helt själv men man ska ju gärna vara lite kreativ oxå och göra lite roliga grejor så man bibehåller barnens intresse under hela berättelsen :S men det ska jag nog klara och det är ju en jättebra erfarenhet inför mitt framtida yrkesliv :):

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar