2012-09-28

snuttefilt

Idag när Ingrid sov på eftermiddan passade jag på att sy en liten filt. Det var tänkt att det skulle bli en filt hon kan ha i vagnen när hon ska sova nu när det börjar bli kallt, men den blev lite liten så den får nog gå som snuttefilt mer. Hon tycker väldigt mycket om att ha nåt och mysa med när hon ska sova, så fort hon får en filt vid ansiktet så myser hon in ansiktet och nästan somnar. Hon är så otroligt söt vår lilla tös med sina egenskaper.

Filten blev lite sne men jag tycker inte det gör nånting gillar att den inte är perfekt och att det syns. Det ska ju märkas att den är hemmasydd. Jag har verkligen upptäckt hur kull det är att sy. Förra veckan gjorde jag klart en klänning tillk Ingrid. Blev verklinge nöjd med mig sjävl som lyckades och den är så fin. Kommer nog bli mer filtar och kanske lite annat också, har mycket tyg kvar och även en hel del filtar så hon kommer ha många filtar att mysa med.


 
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar