2012-07-13

Ullared

Igår var vi en sväng till Ullared för att handla på Gekås. Det vart en del handlat även om det inte blev en överfull kundvagn utan bara en halv. Jag tycker det är roligt att handla där och en så länge har det blivit en tur varje år dit under semestern. Och det är ju jag som vill dit och inte min man men jag lyckas övertala honom varje gång. Men när jag väl är där så ångrar jag mig lite för det är ju alltid så mycket folk och det blir jobbigt för mig när det är så mycket folk överallt. Blir sånt skrål i varuhuset och så är det så stort så man vet inte vart man ska gå. Men det finns mycket bra där som man hittar så vill ändå dit varje år och som sagt har vi aldrig fyllt en hel kundvagn än. Vi har inte haft en lång lista med saker heller som vi ska köpa men jag kan ha i huvudet lite saker som vi kan handla när vi ändå är där.

Ingrid gjorde ju sin Gekås premiär igår och det gjorde hon rätt bra. Hon är ju en väldigt social unge så hon ville ju gärna vara med och titta på allt och inte sitta i vagnen hela tiden. Dock var hon ju trött så hon blev lite grinig, men det var ju för spännande för att somna. Till slut somnade hon sittande och så var det bara flla ner ryggstödet. Jag gillar våran liggdel till vagnen just för att den har så man kan fälla upp ett litet ryggstöd. Vilket är underbart med tanke på våran lilla unge som gärna vill vara med och se vad som händer, annars hade vi ju behövt byta till sittdelen redan. Nu kan hon sitta upp i liggdelen också, men snart blir det dags att byta ändå för hon har snart vuxit ur den, hon är ju så lång, ligger över på längd kurvan. Hon är mer lång än hon är tung som bvc-systern sa :). 6,2 kg vägde hon förra veckan och var 65 cm lång.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar