2012-07-02

Mys i soffan

Ingrid har just somnat i min famn efter en stunds mysande. Överväger om jag ska låta henne sova kvar där eller lägga henne i sängen. Dock säger mig min blåsa att det är läge att tömas. Det är en nackdel med små att det är svårt att alltid tillgodose sina behov. Ingrids går oftast före. Nu blir det att lägga ifrån mig henne, tömma blåsan och ner och byta tvätt i tvättmaskinen. Sen lite mellis tror jag. Det är ytterligare en sak som är enklare och göra när hon sover. Hon är så nyfiken på mat nu och vill så gärna smaka på allt vi äter, går inte att ha henne i famnen när man äter längre.



En halvtimme senare hörs ett glatt joller från sovrummet och när man kommer in möts man av världens charmigaste leende. Efter att hon fått legat ett tag i hopp om att hon skulle somna om sitter vi nu här i soffan igen. Han ju iaf kissa, byta tvätt och äta mellis. Dessvärre inget byte av disk i diskmaskinen. Härliga skitunge :)
    Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar