2010-12-02

kyla

Det är så fruktansvärt kallt ute så här års. Fryser nästan fingrarna av sig om man bara är ute en kort stund utan vantar. Så kallt så. Igår gav till och med min bil upp och ville inte starta vilket ledde till att jag kom sent till jobbet, hela två timmar. Batteriet var total dött och ingen skulle tydligen till jobbet samtidigt som mig som hade startkablar i bilen så Elias fick ringa sin far och be honom snällt och vänligt att slita sig från jobbet en stund för att komma till undsättning för mig och starta bilen åt mig. Men även då var bilen svårstartad men till slut gick den igång iaf så jag kunde åka till jobbet. Men var tvungen att åka förbi meca för att hämta upp nytt batteri.

Och sen när jag skulle sluta så var helt plötsligt Elias på jobbet för att erbjuda sig att starta bilen åt mig och sen åkte vi till Ärla där han bytte batteri så jag fick ett nytt. Så imorse startade bilen utan några problem tack och lov eftersom jag hade öppning. Det var visserligen en som hade erbjudit sig att jag kunde ringa om jag fick problem igen så kunda hon åka och öppna istället för mig men det behövdes ju inte som tur var.

Men finns en sak som är bra med denna kyla och det är frosten som blir så otroligt fin på träden nu. Är så fint så jag gillar det verkligen, det sprider lite julkänsla och ger verkligen en härlig vinter men man vill som sagt vad inte vara ute för länge.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar