2010-12-22

dumma kyla

Idag är det riktigt kallt vilket resulterade i att billen inte ville starta imorse när jag skulle till jobbet. Så än en gång fick underbara svärfar ryka in och ta sig till Åkers för att hjälpa mig att få igång bilen. Åh jag blir så arg på kylan som gör att jag kommer försent till jobbet. Denna vecka gör det iofs inte så mycket för vi har en rätt lugn vecka nu så här inför jul idag är det 25 barn på hela huset så det finns gott om plats för att göra annat som kan behövas men som inte hinns med annars. Men som sagt det är ändå tråkigt att behöva komma sent bara för att bilen inte vill starta. Det är då man önskar att man hade plats för att koppla in kupevärmaren så bilen blir varm.

Och pendlingsmöjligheterna är inte så stora heller. hade jag blivit tvungen att ta bussen istället så hade jag inte kommit till jobbet förrän över två timmar senare än vad jag skulle börjat. Det vill säga om tåget gick som det skulle.

Eftersom Elias ska köra snö ikväll efter jobbet och då alltså inte kommer hem ikväll tyckte svärfar att jag skulle sova i Ärla istället så han inte behövde åka så långt om bilen inte skulle starta imorgon heller och det var en rätt bra idé framförallt eftersom jag öppnar imorgon så får det vore dumt att komma försent då med. Speciellt eftersom min öppningskollega hotar med att ta semester redan imorgon eftersom hon inte orkar mer men hoppas hon ändrar uppfattning så jag får sällskap på morgonen.

Nej nu ska jag sätta mig i soffan en stund innan rasten är slut.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar