2010-03-31

Fuskbyggarna

Sappade in på fuskbyggarna. Blir så arg när jag ser på det. Här anlitar man nån att fixa ens hus och så gör de det obeboligt istället. Så arg jag blir, tycker verkligen synd om familjen som blir tvugna att bo där och som har blivit sjuka av det. Framförallt blir jag arg när det är barn i bilden som kommer i kläm och också blir påverkade. Nej usch så folk beter sig i dagens samhälle, man blir ju avskräck för att anställa någon byggfirma i framtiden när man kanske ska bygga/renovera hus. Då säger jag bara tack oxh lov för att min far hjälpt till att bygga många hus i sitt liv plus att svärfar är utbildat elektriket så man vet vad man får.

Annars är det rätt dubbla känslor just nu, imron är absolut sista VFU dagen. Har inte insett det än och försöker nog förtränag det för vill verkligen inte tro att det är snart är slut på utbildningen och dags att gå ut i arbetslivet. Har bakat två kladdakakor idag som jag ska bjuda personalen på som tack för all den betydelsefulla erfarenheten som ajg fått där under mina tre och ett halvt år som lärarstudent. Men som sagt har/vill inte inse det än och tror inte jag kommer inse det imorn heller. Blir nog en hel del promenader under allt slutpluggandet för det är ju så underbara människor där.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar