2009-12-10

Redovisning

Så har vi haft redovisning av matte arbetet och det gick tydligen bra trots att vi fick börja våran redovisning fem minuter innan lektion slutade så vi var ju lite småstressade och klassen var väl inte jätteengagerade i våran redovisning vad man såg vilket var synd för det betydde att vi inte fick någon direkt respons från klassen. Dock fick vi bra respons från lärarna och de tyckte det var en riktigt bra arbete så det känns ju bra iaf :D.

Men sen var det bara hem och förtsätta plugga vilket var speciellt lockande efter en redovisning. Man blir rätt trött i huvudet när man har redovisat eftersom nervositete släpper. Men har ändå fått en hel del gjort udner eftermiddagen.

Det roliga dock var att när jag pluggade så ringde plötsligt telefonen och då var det från jobbet som jag för det första inte har nåt i från på sex månader. Sen hade de jobb på måndag men det kunde jag ju inte tacka nej till eftersom vi har skola på fm och grupparbete på em som verkligen behöver sittas med eftersom vi har som mål att bli klara innan jul. Sen ringer telefonen igen och det är samma person som ringer. Nu gällde det jobb i kväll och imron kväll. Men jag sa nej där med för dels blir man som sagt trött efter en redovisning så jag kände inte riktigt för att sätta mig på cykeln de sex km till jobbet och sne hem igen. Och imorn är det ju fredag och då vill jag helst umgås med Elias plus att vi har grupparbete då oxå och vet ju inte riktigt när vi blir klara och jag är inte så sugen på att jobba speceillt inte efetr att haft skola hela veckan typ från morgon till sena kvällen, då vill man gärna va ledig den stunde man är ledig oxå. Visselrigen är dert synd för jag kan ju behöva pengarna men på det sätt som de skötte det sist jag jobba så har jag lite tappat förtroendet för dem. SOm tur va var han mycket förstående när jag sa nej denna gången och tjatade inte på mig att skita i skolan och jobab istället, vilket känns bra iaf för hade det blivit så hade jag verkligen tappat intresset för att jobba och då hade det inte varit så roligt iaf. Får hoppas det kommer fler tillfällen och att de passar in lite bättre i mitt schema och planeringar.

Nu blir det en lugn stund i soffan för att njuta av att inte ha något som måste göras
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar